Neden yazılır bir şiir
Neden okunur bunca yazı
Çünkü nasıl aşılabilir başkaca
İnsanın karmaşıklığı

Edip


Kafası daim dumanlı, her an hüzünlü, yaralı bir meczup, musiki tiryakisi Hora'nın mahzeni

5 Şubat 2012 Pazar

yaşamımın senelik bakımı

Anne biraz masala ihtiyacım var
Bir parça sonsuzluğa
Biraz saçımı okşamana
Biraz yatışmaya

Anne suda hissediyorum insanlığımı
Gökyüzü ne tanıdık ruhuma
Her yeşilden çay bahçeleri de
Suç işleme potansiyelimi kaybediyorum
Unutuyorum haset ve kini de

Anne sevilmeyen çocuklar
Yabancılık çekermiş severken
Biri diyor öğrendiklerinin çocuğusun
Kurtulamazsın sevgisizlik derdinden


Anne biraz beyaz ver paletinden
Gözlerimden siyah damlalar iniyor
Ve karanlığım şaşırtıyor mahzenimin ziyaretçilerini
En azından gri olabilmeli ve diğerlerine
Karışabilmeliyim

Anne biraz güzel sözlere ihtiyacım var
Çok kabalaşıyor, kalp kırabiliyorum
Efendi, hanım hanımcık, ağır bir kız çocuğu
Olamayagelişimden mütevellit gitgide
Yalnızlaşıyorum..

Anne bir başka cana köprü olmaya
Korkuyor içimdeki çocuk
Oysa ben siyahı sevdiğim kadar
Gökkuşağına da hasretimdir

Biraz çocuk olmaya öykünüyorum sanırım anne
Aklımla birlikte büyüyor acılar
Muaf olmayı istiyorum hissizlikten
ve sevinmeyi özlüyorum bayram sabahlarına

80’inde masallar dinleyen
Öğüde açık ve dahi değişebilen
Bir kadın olmayı hayal ediyorum anne
Kirlenen hayal camlarımı temizleyip
Biraz ananeme benzeyip
En çok iki fistanım olsun diyorum anne
Bir de kışlık yeleğim ve patiğim
Diz yerleri eskiyen seccadem, tülbentim
Huzur dolu kalbim.

Hora / Şubat 2012

6 yorum:

Minerva dedi ki...

ne guzel bir serencam bu .. keşke duysa :( ben bu kadar naif olmayan öfkeler biriktiriyorum sanırım .. geçen gun Vedat Dolakay yokusunu cıkıyordum annemın en cok sevdıgı türkü çıktı , aradım ona dınlettım ama için için çok ağladım .. çok :(

Evlerinin önü yonca
Yonca kalkmış dam boyunca
Boyu uzun beli ince

Ninne yavrum ninne
Esmer yavrum ninne
Ninne ninne

Evlerinin önü lala
Saki doldur ver piyala
Sarhoş olak düşek yola

Ninne yavrum ninne
Esmer yavrum ninne
Ninne ninne

Evlerinin önü bakla
Güvercinler atar takla
Al beni koynunda sakla

Ninne yavrum ninne
Esmer yavrum ninne
Ninne ninne

Evlerinin önü susam
Sıyrılıp koynuna girsem
Her gün sabah boyun görsem

Ninne yavrum ninne
Esmer yavrum ninne
Ninne ninne

Hora dedi ki...

sen duydun ya..o da güzel bana.

Minerva dedi ki...

tekrar okuduğumda ilk mısralarındakı onca acıya ve karanlığa rağmen umudu muştulamış son satırları .. belkı o zaman acından-acımdan gorememıstım .. iyi olacağız .. iyi . senı sevıyorum bacım ..

Merve Safa Likoğlu dedi ki...

Minerva getirdi beni buraya. Okumalara doyamiyorum

Minerva dedi ki...

Biri biyolojik bacım canım biri de uzaklardaki cok sevdıgım kalbi bacım .. ıkınızı de cok sevıyorum Mercanım Merve Safam ..

Hora dedi ki...

Çok sevindim hocanne'm :) Kuzucum iyi olacağız inşallah, yeni bir günün bambaşka güzelliklerle, nimetlerle doğacağına iman ettiğimiz gibi, buna da inanıyorum.

amin